mandag 17. september 2012

Litt småting.....




Nå har jeg sett disse småkurvene rundt om på nett og
 fant ut det var på tide å sy noen til meg selv.
Synes de er kjempesøte og veldig enkle å sy. 
 Her kan du se hvordan de lages.
Jeg laget mine en anelse større en det som blir oppgitt som mål.
Men det er bare å prøve seg frem




 Ellers har jeg og prøvd meg på AnnAka sine bokser. 
Det ble bare to stykk på meg denne gang. 
Det gikk litt fort i svingene da jeg laget boks nr. 2,
 så jeg glemte å ta med strikken foran. Men igrunnen trenges den ikke. 
Lukker seg fint for det om :)

Veldig kjekt venninne prosjekt. 



Og helt til slutt 2 blokker sydd i julestoffer. Vi har en BOM along gående i quiltelaget vårt og vi får utdelt en ny blokk for hvert møte frem mot våren.
 Vi kunne velge mellom å sy i sommerstoffer eller julestoffer. 
Mitt valg ble da jul :)
Så nå gleder jeg meg til onsdag, for da er det nytt quiltemøte og nytt mønster :)


******************
Ha en flott og kreativ uke til dere alle sammen.

8 kommentarer:

Hild-Tove sa...

Så mye fint du lager, Rita :)

Rita sa...

Disse små trekantposene har jeg også sett på, så nå fikk jeg lyst til å sy slik en igjen :) Kjempefine, og julequilten din blir sikkert knallfin. Så fine stoffer.

Pat sa...

Kjempe boks & Samples.

Laila sa...

Søte trekantposer. Kanskje eg må prøve meg på desse... Juleblokkene dine såg veldig spennande ut.

malla-b sa...

Fikk lyst å sy når eg såg innpå her. Søte trekantposer og dei eskene var bare lekre..

karinanna sa...

Så masse fint du har laget, synes de eskene var kjempeflotte.

Dollandesign sa...

Så fina Dina trekantskorgar blev, tycker jag. Du har ju helt rätt i att man kan sy dem i vilken storlek som man vill och behöver. Jag har själv sytt dem i slutet av september. Vill Du se hur de blev så är Du välkommen in på min blogg och titta efter.

Dollandesign

Sophie sa...

Amazing post with lots of informative and useful and amazing content. Well written and done!! Thanks for sharing keep posting.