onsdag 17. september 2008

København i mitt hjerte




Denne helgen har jeg og min mann vært på en uforglemmelig tur til København. Jeg visste ikke noen ting før to dager før avreise. Min mann hadde ordnet med alt på forhånd.
Dette var en gave fra ham og barna til min 40 årsdag.

Jepp, nå har jeg også blitt medlem av den ekslusive klubben med 40 åringer LOL!!

Vel, vi reiste avgårdet fredags morgen, sjekket inn på hotellet. Vi boddet midt i hjerte av sentrum. Midt mellom Nyhavn og slottet. Måtte selvfølgelig sjekke ut begge plassene.

Nyhavn, med sine koselige uteserveringer



Amalienborg

Når man har bursdag, må man selvfølgelig ha kake. Og denne jordbærterten var bare nydelig. Kjenner smaken i munnen bare jeg ser på bildet *nammmm*

Bakeri med alle rettigheter *smile*

På lørdag, som var selve dagen, tok vi turen til Tivoli. Måtte besøket den når vi først var i Køben, selv om det føltes litt rart å gå i en fornøyelse park uten ungene på slep. Men det var utrolig koseligt.Flott parkanlegg og mange kjekke butikker og ikke minst restauranter. Tivoliet er jo veldig kjent for all fyrverkeriet de pleier å sende opp, så det ville vi få med oss før vi ruslet tilbake til Hotellet. Tenkte det ville være en flott avsluttning på dagen min. MEN....de hadde sluttet med det *snufs* Det ble for dyrt!! Men hvis kom tilbake neste helg, så kanskje de sendte opp noe siden det var siste helgen før de stengte av hele parken.... hallo, neste helg, jeg var jo her nååå!!

Men uansett så var det en herlig tur,og vi koste oss med tur på Strøget, antikvitetsmarket på lørdagen,kanalbåter og syklistene som nesten kjørte en over ende.

Jeg kommer garantert tilbake hit.

Med eller uten "gangsperr" LOL!!





Ingen kommentarer: