tirsdag 12. februar 2008

Dåpen!

Bilde 105
På søndag og på selveste morsdagen,
var vi i barnedåp til mitt nyeste tantebarn.
Min mor(mormor) bar ham til dåpen og
han fikk navnet Noah Emil.
Og min datter, Renate, rakk akkurat å bli gammel nok
til å få lov til å være en av fadderne. *stolt*

Bilde 089
Dette er døpefronten.
En stein som ble funnet på området hvor kirken ble bygget.

Bilde 090

Noah er det fjerde barnet som bruker dåpskjolen.
Jeg sydde den til mitt første barn
for femten år siden, da hun skulle døpes.
Kjolen er av bomull, på framstykket har jeg sydd biser
og deretter brodert en bladranke for hånd
og kappen nederst er ett stykke brodert kappe gardin(ferdigkjøpt).
Mønsteret til kjolen kjøpte jeg i USA i -92.
Da var jeg to måneder på vei med Renate LOL!!
Bilde 104
***************
I går ,mandag, var jeg på jobb igjen hos Kaktus Quilts.
Og hun hadde fått inn de kuleste veskene jeg noen gang har sett.

Bilde 113
Veskene er fra USA og er laget av bildeler LOL!!
Ta en tur inn på bloggen hennes. Der kan dere lese mer om dem.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Sånt et yndig dåpsbarn, gratulerer! Fin kjole, koselig at ting blir brukt på nytt.
Vesken.. aldeles til å spise opp! Er de dyre?

Anonym sa...

Skjønt dåpsbarn og skikkelig tøff veske!

Anonym sa...

For en nydelig dåpskjole!:-)
Stilig når flere bruker den.

Og veske av bildeler...hehe, den var kul da:-D skulle hatt med den hvis jeg skal på VW-audi-treff med min kjære igjen *LoL*

Anonym sa...

Nydelig dåpsbarn :)

Likte døpefonten. Så artig at man har brukt en stein som man har funnet på området kirken ble bygd.

Ønsker deg ei fin uke

Anonym sa...

For en skjønn liten gutt! Jeg har forresten en venninne som har en liten gutt på litt over 1 år som også heter Noah Emil :-)

Anonym sa...

Nydelig dåpsbarn i en nydelig kjole! Så koselig at du har sydd den og at det er fler som bruker den :) Tenker Renate var stolt ja, er jo en tillitserklæring å bli spurt om å være fadder. Veska var råtøff, digger at det er gjenbruk ;)

Anonym sa...

Takk for det! Jeg synes selv det ble veldig fint med gul kant, det passer bedre til broderiene på bunaden min enn rødt ja. Det var damen på bunadsbutikken som tipset meg.
Om jeg kommer til å bruke luen? Ja.. tror vel det. Så enten kan folk si, herremin, se på hu løggna me hua på, eller så kan de si, wow, tøff dame. Hehe. Med god tro og store sko kan man flytte fjell vettu.
Kanskje jeg burde strikke sokker i den gule fargen? Det hadde vært noe det!

Anonym sa...

For en herlig gutt, flott dåpskjole du har sydd.
Knall tøff veske :D